rhy.fi

Tervetuloa Vihteljärven Metsästysseuran sivuille!

Tervehdys Vihteljärven Metsästysseuran metsästäjät ja maanomistajat.

Jahtikausi alkaa pääosin olla lopuillaan.

Syksyn metsästys hirvi- ja peurajahdin osalta sujuivat hyvin. Peuroja alueeltamme saatiin saaliiksi 75 kpl. Peuralupien määrä hieman tippui edellisvuosista, nähtäväksi jää onko peurakannan kasvua saatua leikattua riittävästi. Kauriista on alueillamme tullut jo arkipäivää ja kanta jatkaa kasvuaan.

Majavia seuran alueelta löytyy runsaasti ja ne aiheuttavat myös runsaasti metsävahinkoja nostamalla veden korkeutta padoillaan. Maanomistajat ilmoittakaa meille, jos koette tarvetta metsästyksen suuntaamiselle maillenne.

Myös pienpetojen osalta jahti jatkuu vielä ja kannustankin metsästäjiämme erityisesti vieraslajien, supikoiran ja minkin pyyntiin. Pienpetojen pyytäminen on myös oivaa riistanhoitotyötä. Pakkanen paukkuu vielä ainakin öisin, joten huolehditaan talviruokinnasta ruokintapaikoilla riittävän pitkälle. Seurassamme on erittäin aktiivisia ja pitkään talviruokintaa ylläpitäneitä metsästäjiä, joille tässä iso kiitos pyyteettömästä työstä riistanhoidon hyväksi.

Ampumatoiminta alkaa taas kesällä ja kilpailukalenterit ilmestyvät aikanaan tänne sivuillemme.

Aurinkoista kevättä kaikille seuran jäsenille ja maanomistajille.

8.3.2024

Tero Mäenpää

Uusimmat päivitykset:

19.9.2023

• Ampumakilpailutuloksia lisätty

18.8.2023

• Jäsentiedote lisätty
  • Ampumakilpailukalenterit lisätty ampumatoiminta  osioon
  • Peuraporukan kauden 22-23 loppukokous ja kauden 23-24 aloituskokouksen aikataulut lisätty kokoukset osioon

Laskuri: 51579

Tutustu rhy.fi
Tämä sivusto on osa rhy.fi -palvelua